Älskar!

1 vecka kvar till julafton, det är mycket som ska göras, men jag måste ta det i min takt för jag tänkte fira jul med familjen utan extra mycket värk. Idag ska jag tvätta på eftermiddagen, bädda rent i gästrummet och eventuellt baka lussekatter. I morgon bitti åker jag till Stockholm och kommer hem i övermorgon på kvällen, jag ska hämta älskade sonen Martin på Arlanda. Denna gång åker vi tåg istället för att ta bussen, smidigt och bra! Vi har fått lite snö nu, hoppas att den stannar över julen! Vi bodde tidigare i Norrbotten och då hade vi alltid snö kring julen, men nu bor vi i Småland och här har vi haft gröna jular flera gånger. Det är 14,5 år sen vi flyttade från Boden, det var ett bra val att flytta! Det är inte så långa mörka, kalla och snöiga vintrar här, som det är i Boden! Numera så har vi längre somrar, det älskar jag eftersom jag inte gillar vintrar! Mina leder blir mycket sämre av kylan. På tal om leder, jag väntar på att få komma till reumatologen. Då får man äntligen svar på mina frågor, vilken typ av reumatism som jag har. En läkare säger att proverna visar att jag har SLE och en annan läkare säger att det kan vara Sjögrens syndrom. Så jag väntar på att få reda på vad det är. Jag är oerhört tacksam för att min älskade make är så snäll, hjälpsam och förstående, för vissa dagar orkar jag inte göra något. Det kan ibland vara svårt för mig att inte ha orken att göra allt jag vill göra, då värken är extra jobbig! Men jag är lycklig och tacksam för mitt liv och vet att jag fixar detta!  Nu ska jag ta och bädda rent i gästrummet, och gå ner i tvättstugan! Önskar er alla en fin dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild




RSS 2.0