Vit Jul och Vit nyår!

Ja då var det bara 3 dagar kvar till nyårsafton, sen vänder vi blad och startar 2019 med positiva ögon och tankar! Om jag summerar år 2018 så tycker jag att det har varit ett bra år, jag har en helt underbar make, underbara barn ,underbara bonusbarn, underbar hund, jag har underbara syskon och underbara vänner! Jag har mycket att vara tacksam över! Som vanligt har vi en Vit Jul och Vit nyår, vi har sönerna M och M hemma och då har vi alltid valt att inte ta några alkoholhaltiga drycker, vi brukar skåla in det nya året med Pommac. Många tänker kanske, de är ju vuxna barn. Men de har en funktionsnedsättning och vi vill att de ska få roliga minnen av högtider! Jag ska laga en god middag och så ska vi spela bingolotto. Angående nyårslöften, jag brukar inte ge något löfte! Jag slutade röka för drygt 5 år sen, det brukade vara det vanliga löftet i vanliga fall, att sluta röka. Kanske skulle jag avge ett löfte om att sluta äta godis, men samtidigt så tänker jag att jag har ju inga laster alls så nog ska jag väl kunna unna mig godis. Vi dricker nästan aldrig alkohol, vi röker inte, vi springer aldrig på krogen och vi spenderar hellre våra kvällar hemma. Vi äter oftast nyttig mat, vi äter mycket grönsaker och frukt och äter sällan snabbmat. Så nog ska vi kunna unna oss godis på helgerna tycker jag! Nej, nu ska jag ta och duscha och göra mig i ordning för att åka till Eksjö med sonen Martin, vi ska möta sonen Mikael och vi ska ta en promenad till Dollar Store! Önskar er alla en fin dag! Var rädd om er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild




RSS 2.0