Läkarbesök, packning och soffhäng !

Idag har det varit en aktiv dag! Dagen började klockan 06 för mig, jag klev upp och fixade kaffe och sen var det dags för mig att göra mig i ordning för att ta bussen till Eksjö och möta sonen Mikael. Han skulle vara hos läkaren kl 10, för att få svar på hans undersökningar som har gjorts, svaret blev att han har astma och han fick utskrivet Bricanyl. Läkaren sa att det är inte den allvarliga sorten av astma och han behöver bara ta medicinen vid behov och han behöver inte kortisonspray i nuläget. Vi gick och hämtade ut hans medicin och sen gick vi och köpte en smörgås på Coop åt honom, med hans favoritfyllning som är köttbullar och rödbetssallad. Vi gick hem till honom och jag började packa ner i kartonger porslin, pannor och kläder. Sen gick sonen iväg till skolan (han läser 2 ämnen på särvux, matematik och natur/hälsa/friskvård) och min älskade make kom och vi fortsatte packa. Efter några timmar så tog vi bussen hem igen, då värmde jag upp rester som bestod av spaghetti och köttfärssås. Efter maten tog maken ut våran fyrbenta bebis Tyra, sen la vi oss i varsin ände av soffan och tittade på Rederiet på Svt1 play. Min kropp värker en hel del, så det har varit en stillsam hemmakväll! Måste vila så att jag orkar åka med maken till Mikael i morgon när Micke slutar sin dagliga verksamhet för dagen, då ska vi packa det sista, så att allt är klart när maken, Mikael och Jonathan ska köra Mikaels flyttlass på Fredag. Maken och jag ska åka till Eksjö på Lördag och städa ur Mickes lägenhet och lämna nyckeln! Det kommer att bli bra det här! Nu ska jag ta och sova snart, hoppas att John Blund och Herr Värk inte håller mig vaken i natt! Sov gott alla och var rädd om er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild




RSS 2.0