Vårkänslor!


Idag är det mulet och grått här hemma i Mariannelund, blåser oxå rätt mycket. Eftersom mina leder avskyr detta väder så är jag inte så aktiv idag. Men det gör ju faktiskt inte så mycket om man har en dag då man tar det lugnt. Bonusdottern Maria är och åker Vasaloppet, och vi följer hennes åk. Tyvärr är det väldigt dåligt väder där. Vi håller tummarna för att det ska gå bra för henne! Jag var och tittade till bakgården, längtar tills jag kan börja plantera. Planerna är att vi ska plantera en buske med svarta vinbär eller hallon, det blir även en del grönsaker och jordgubbar. Jag längtar så mycket efter att jag kan börja så !! Sonen Mikael flyttar in i sin lägenhet nu den 5:e Mars, så nu bor han hos oss tills dess. Hans möbler som är beställda från IKEA kommer den 5:e och det är ingen idé att han flyttar in med de möbler han har förrän vi har satt ihop hans övriga möbler. Det är tur att vi har en stor lägenhet så hans möbler och kartonger får plats hos oss + att vi har ett gästrum. Så han har sin tv, Blu-ray och X-box i det rummet, helt perfekt! Det är härligt att höra hans glada skratt och hans roliga skämt! Han är ledig Måndag och Tisdag från sin dagliga verksamheten, sen har han skolan på Onsdag (Särvux) och på Torsdag så åker Mikael och jag upp till Stockholm. Det ska bli så himla kul att umgås med min älskade systers barn över helgen. Min syster och hennes man ska åka till Irland på en konsert, och det är de verkligen värda!! Nej nu ska jag ta och göra lite nytta innan vi får besök! Önskar er alla en fin dag och var rädd om er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild




RSS 2.0