Vegetariskt !



I morgon ska vi börja med en helt ny grej hemma hos oss, vi ska ändra våran kost till vegetariskt! Det var sonen Mikael som kom med förslaget och maken och jag hakade på det. Vi ska iallafall prova det ett tag och se hur det funkar. Det är inte pga att vi bara ska gå ner i vikt, det är mest för att kroppen skulle nog må bra av det. Det finns ju oerhört mycket gott man kan laga och äta. Vi kommer att äta ägg och  använda mejeriprodukter. Det jag kommer sakna mest är nog en köttbit och kyckling. Jag kommer även att fasta framöver, men inte maken och sonen Mikael. Förr brukade jag fasta 1-2 gånger om året, då köpte jag sånt där paket som innehöll det man ska dricka när man fastar, då fastade jag i 3 veckor. Men denna gång tänkte jag bara fasta i 1 vecka. Vi dricker ingen som helst alkohol, vi röker inte, men jag snusar. Så det är inte såna gifter som ska ut ur kroppen. Jo, jag drack typ 3 klunkar med rödvin när vi var hos min syster och hennes familj för ungefär en vecka sen. Ni får gärna ge mig några recept på något gott som är vegetariskt! Nej, nu ska jag ta och göra lite nytta! Önskar er alla en fin dag och var rädd om er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild




RSS 2.0